Monday, November 3, 2008

blackout ker aper nih????


di suatu petang yg mendamaikan..perjalanan aku dgn c70 dari campus ke rumah memang mengayik..damai betul kota shah alam nih..lagi2 melalui area sekyen 6..


setelah sampai kerumahku..dengan perasaan gembira aku memasuki rumah tanpa memberi salam pada memberku yg syok menikmati mimpi disiang hari..lants perasaan gumbiraku bertukar duka..sesuatu luarbiasa berlaku dlm rumah sewa blok 16 yg aku diami nih...


kenapa panas semacam..apa munkin member aku melakukan dajal samapai tertido??xmunkin..tiada kesan mahupon bukti kedajalan itu..rupanya kipas disiling tidak berpusing seperti biasa..


apa rosak kah kipas ini??setelah 2 tahun berkhidmat tanpa henti??mata aku terus memandang tepat pada suis...


wooooooooo.....tadak karen...!!!


blackout ker??aku melihat pada suis utama..takut suisnyer terpadam..tapi semuanya ok..

munkin aku terlepas mengetahui berita kerosakan bekalan agaknya..


jadi aku abaikan sambil menikmati nusantara hijau..dalam keasyikan aku menikmati rasa rokok yang amat sukar dijelaskan..aku terdengar suara sahabatku yg baru pulang dari studio..


berlainan nada dia..saperti ada sesuatu yang berlaku..


"xper2 aku guna duit aku dulu...kang aku g bayar.."


tu ayat yg paling jelas aku dengari..

belom sempat dia merehatkan diri..terus mengajak aku keluar ke satu destinasi penting...ke pejabat tnb n tm..


segera dia menjelaskan tunggakan 3 bulan bil elektrik..tetapi dia confuse..aper kawasan umah kita xder karen ker??aku xdpt nak mnjwab persoalan sahabatku itu..


setelah magrib hampir berlabuh..baru ku sedari..hanya rumah kami yg tidak berlampu...sahabatku bersuara penuh kesayuan..."weii..aper nihh..knp rumah org lain ader karen??dorg nih xkesian kat kiter ker??"


aku tersenyum sinis....


playstation:bil bulan nih dah cecah rm350...saper nak bagi guna karen..

4 comments:

Aloy Paradoks said...

tu la,, disiplin tu takde, cukup bulan kutip jgn tanguh, kan melambung.

el-jober said...

hahahaha...sebulan dua nih ahli kerabat rumah sewa nih bz ajer..tu yg jd cmtu..lagi2 aku yg xberduit sangat..haha

abrodam said...

kesian jo b...
dah la hot..

el-jober said...

hahaha..aku rindu sama skandelku..intan..buwekkkkk