Friday, September 19, 2008

masih tak tidor??

teringat kisah aku semasa di serawak..suatu malam aku xmampu lelapkan mata,memikirkan kg halaman ku yg jauh beribu nautika..tiba2 terkejut dengan suatu bunyi yang amat sayu bunyinya..bunyi yang amat aku takuti dan menyeramkan..ketika itu aku berada dikatil bawah pd sebuah katil double decker.bunyi itu ckup membuatkan aku menyelimutkan diri sepenuh badan di dalam selimut cap merak..hadiah ibu ku dr kampung..

Bunyi yang mengamatkan suasana itu turut mengegarkan katil double decker ku...lantas terhidu satu bauan yang kurang enak...walaupun selimut cap merak yang aku miliki cukup tebal..

terasa ingin aku bertukar menjadi makluk hijau yang ganas rupanya dan mencampak rakan sekatilku di tingkat atas yang sanggup melepaskan hasrat yang terpendam mendalam itu..

perghhh...amat kelam baunya..pekat likat..seperti 2minggu tidak ke jamban!

setelah 20minit kemudian..udara bilik tidurku yg tercemar dengan toksin manusia itu beransur pulih seperti membayar ansuran duit along...abang sulung ku..

namun begitu salur penafasan aku masih tersekat2 sehingga menyebabkan aku mencapai vicks di meja belajar aku..aku meng-on kan suis lampu belajarku..cukup menerangkan ruang bilik yang gelap..dan tanpa semenanya aku terkejut dengan satu suara..bertanyakan..masih tak tidor??

opocottt melocot vick aku...bodo punyer auw!!!terlepas ucapan kasarku terhadap rakan sebilikku seorang pondan yang kononnya seksi dan hot ketika itu..cukup menggoda..tapi, nasib aku bukan gay....

pon aku terlepas ucapan kasar aku terhadapnya..tetapi dia tetap melemparkan senyuman pada aku..fuhhhh....main senyum2 plakk..sebenarnya malam sebelom itu rakan sebiliku ini membawa seseorang kedalam bilik..ya..seorang lelaki..yang aku tidak kenali..tetapi ketika itu aku baru saja memrebahkan diri ke katil..

barangkali dia menyangka aku sudah nyenyak tido..dan aku pula memasang telinga dengan apa yang mereka bicarakan..
bersambung....

1 comment:

Anonymous said...

ape pulak citer bersambung2 nih???