Wednesday, September 17, 2008

kelesuan


sepertimana yang lain..aku juga mahukan penampilan..mahu juga mengikuti aliran semasa wang ringgit..malah tidak mahu ketinggalan menyediakan sebuah blog...ya..blog..aku bukan seorang yang mampu meluah rasa hati ku pada khalayak..jauh sekali mahu menjadi seorang yang amat periang bertutur kata...jadi blog destinasiku untuk meluah kata.



takala kesibukan rakanku menyiapkan projek major..aku masih lagi jauh ketinggalan..punca hanya satu..pc aku yg maha hebat meragam sakan..mabuk todi agaknya..pon begitu aku cuba untuk mengejar kerjaku yang entah bila akan selesai..

hiburan utamaku ialah tido..tido sepenuh masa sambil mengatur startegi untuk membahagikan masa bersama kelab teater..kegilaan aku semenjak sekolah menjinakkan diri dalam arena teater bukan sesuatu yang asing.pengalamanku tidaklah sebesar mana..cukup sekadar menjadi tenaga produksi.bukan aku tidak mahu menjadi pelakon,tp kepuasan memjadi krew lagi bermakna.aku bukan manusia yang mampu menghafal skrip..bahkan tidak mampu menguasai tubuh ku bergerak tari mengayakan perasaan. aku banyak menyertai kelab teater,antaranya kelab teater bayu di sarawak(unimas), kelab teater di daerahku-the dream theater, dan yang terkini bersama kelab teater uitm, AKSES.

kini sudah hampir 7 tahun aku mengenali teater. tapi ilmu ku masih tidak cukup untuk bergelar yang terhebat. masih terngiang2 bicara sahabat ku, mengajakku melanjutkan master seni persembahan di usm.giler kao..aku tak terpikir mahu menjadi artis persembahan..cukup menjadi ahli bawahan..ya..apa kelas ahli bawahan..jadi pak turut!!celaka laa siapa yang berfikiran sebegitu.teater bagi aku bukan sekadar berlakon!kesinabungan pelakon dan belakang pentas mesti di adun sekata..agar teater itu hidup maknanya dalam konteks seni persembahan.seperti lagu dan irama..xboleh terpisah..sumbang.aku sebenarnya bukan mahu mencoretkan apa itu teater, tapi aku mahu nyatakan aku kini semakin hambar dalam memikirkan teater.

KELESUAN aku terhadap teater...kenapa aku tidak seperti dulu,merasai kehangatan pentas di setiap liang romaku..tidak lagi terasa getaran kaki ku yang berpijak di permukaan pentas..apa munkin hatiku bukan lagi meminati teater?karut..karut..tapi mengapa aku masih bersama AKSES?

2 comments:

Aloy Paradoks said...

lagi sekali ko antar entri cakap minat kpd teater dah ilang,,aku bunuh ko,,aku siat siat kulit ko,,aku picit picit jantung ko,,aku korek mate ko,,,,tak cukup lagi aku panggang ko atas bara api...

arhhh tak puas lagi....
aku potong tangan ko,aku potong kaki ko,,aku potong tut tut kooo...

argggghhh tak puas lagiiii....
serius,,aku bunuh ko.......

abrodam said...

rambut jobi kepunyaan dewa...
kalau berani potongla..